تفاوت صندلی اداری کارمندی با صندلی مدیریت

تفاوت صندلی کارمندی با صندلی مدیریت

آخرین اخبار و مقالات

صندلی‌های اداری طیف بسیار گسترده‌ای دارند و بسته به نوع کاربری آن در فضاهای متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. صندلی مدیریت و صندلی کارمندی یکی از شاخه‌های صندلی اداری هستند. در این نوشتار به تفاوت‌های عمده بین صندلی مدیریت و صندلی اداری کارمندی اشاره خواهیم کرد و آنچه را که سبب تمایز این دو از یکدیگر می‌شوند را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در ادامه با گروه صنعتی اجلاس همراه باشید.

ویژگی های صندلی کارمندی و صندلی مدیریتی

در صندلی کارمندی استاندارد بودن نشیمنگاه و راحتی استفاده از صندلی کارمندی اهمیت بسیاری دارد. نرمی و سفتی فوم استفاده شده در نشیمنگاه باید متعادل و مناسب استفاده طولانی مدت باشد. اگر سفت و یا نرم باشد سبب اختلال در کار و خستگی و درد در ناحیه باسن، کمر و زانوها خواهد شد. و قابلیت تنظیم ارتفاع آن بسته به میز کارمندی است تا کارمند حین کار روی میز تسلط داشته باشد و زاویه تنظیم آن محدود است.

اندازه نشیمنگاه در صندلی کارمندی بین 15 تا 19 سانتی‌متر و پشتی آن استاندارد است. و خمیدگی زانوها در زاویه 90 درجه قرار می‌گیرند. اگر زاویه خمیدگی زانوها 90 درجه نباشد فشار زیادی روی زانوها احساس خواهد شد. صندلی کارمندی دارای تنظیمات پشتی، تنظیم ارتفاع و 5 چرخ است.

مطالب خواندنی‌تر درباره بهترین ویژگی صندلی های اداری

صندلی کارمندی و صندلی مدیریتی حتما باید در هر دو طرف خود دسته داشته باشند. این مهم در صندلی کارمندی چشمگیرتر است چرا که کارمند زمان بیشتری را پشت میز می‌نشیند. و بهتر است دست‌ها روی دسته قرار بگیرند تا مانع خستگی شوند. زاویه و جایگاه دسته صندلی باید استاندارد باشد طوری که دست، بازو و ساعد کاملا روی دسته قرار بگیرند تا شانه‌ها دچار خستگی نشوند.

تفاوت های اصلی کارمندی با صندلی مدیریتی

از نخستین تفاوت‌ها باید به پشتی صندلی اداری کارمندی و مدیریتی اشاره کرد. پشتی صندلی مدیریتی بیشتر از اندازه استاندارد است اما در صندلی اداری کارمندی اندازه پشتی استاندارد و تا عرض شانه است. لازم به ذکر است که در صندلی مدیریتی اندازه نشیمنگاه بزرگ‌تر از حالت استاندارد است.

از دیگر تفاوت‌های صندلی کارمندی با صندلی مدیریتی، جنس و روکش صندلی است، چنانکه روکش صندلی اداری کارمندی اغلب پارچه‌ای است و صندلی مدیریتی از چرم طبیعی و یا مصنوعی است.

زیرپایی از دیگر تفاوت‌هایی است که در صندلی مدیریت شاهد آن هستیم. و در واقع یکی از مزایای این صندلی به شمار می‌رود. زیرپایی به وسیله شاسی زیر پا قرار خواهد گرفت.

قابلیت تنظیم پشتی از دیگر تفاوت‌هایی است که صندلی کارمندی با صندلی مدیریتی دارد. صندلی اداری کارمندی فاقد این ویژگی نیست. و عملکرد تنظیم پشتی محدودتر از نوع مکانیزم تنظیم در صندلی مدیریت است. تنظیم پشتی صندلی مدیریت همراه با زاویه‌ی بیشتر و بسیار نرم و روان است.

از دیگر عوامل متمایز کننده این دو صندلی، قیمت است. قیمت صندلی مدیریت همیشه بیشتر از صندلی اداری کارمندی است.

تا اینجا با ویژگی‌ها و تفاوت‌های صندلی اداری کارمندی و صندلی مدیریتی آشنا شدیم. و همانطور که از نامش پیداست در فضاهای کاری متفاوت کاربرد دارند. برای خرید صندلی‌های اداری و دریافت مشاوره و اطلاع از آخرین محصولات و قیمت ها با گروه صنعتی مبلمان و صندلی اداری اجلاس تماس بگیرید و تا بهترین خرید را داشته باشید.