چطور یک صندلی اداری خوب بخریم

چطور یک صندلی اداری خوب بخریم

آخرین اخبار و مقالات

کارهای دفتری و پشت میزی نیازمند خرید صندلی اداری با کیفیت و عالی است از این رو صندلی اداری جزو اقلامی است که با سلامت کابر رابطه‌ی مستقیم دارد. در این مقاله ویژگی‌هایی را مطرح می‌کنیم که کمک می‌کنند تا بهترین صندلی اداری را با توجه به بودجه خود خریداری کنید.

چرا باید یک صندلی اداری خوب بخریم؟

فارغ از کاری که انجام می‌دهید اگر ملزم به نشستن پشت میز هستید باید به کیفیت و نوع صندلی خود اهمیت دهید. نشستن طولانی مدت ستون فقرات، لگن، گردن و شانه های را درگیر می‌کند. پس باید صندلی انتخاب کرد که کمترین آسیب به بدن وارد شود چرا که صندلی غیر استاندارد می‌تواند خطری جدی برای سلامتی شما باشد.

اگر صندلی شما فاقد تنظیمات استاندارد و ارگونومیک باشد خیلی زود احساس درد و ناراحتی خواهید کرد و ستون فقرات خیلی زود از حالت طبیعی خود خارج خواهد شد.

صندلی غیر استاندارد میزان کارایی و بهره‌وری شما را در محل کار کاهش خواهد داد. و حواس پرتی و از دست دادن تمرکز و احساس درد و ناراحتی از مضرات نشستن روی چنین صندلی است.

انتخاب و خرید صندلی اداری خوب در میان چنین تنوع فوق‌العاده‌ زیادی کار راحتی نیست. پس در ادامه مقاله همراه ما باشید تا با برخی نکات اساسی در خرید صندلی اداری آشنا شویم.

بیشتر بخوانید:

تفاوت صندلی کارمندی با صندلی مدیریت و بهترین ویژگی صندلی اداری

 طراحی و ظاهر صندلی اداری

درباره طراحی و ظاهر صندلی اداری باید گفت که تولیدکنندگان صندلی‌های اداری، این محصول را در طرح‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های متنوع وارد بازار می‌کنند. زمانی که تفاوت میان این صندلی‌ها را بدانیم می‌توانیم انتخاب بهتری برای خرید داشته باشیم. در اینجا به سه مدل از صندلی‌های اداری اشاره خواهیم کرد:

  • صندلی‌های اپراتور
  • صندلی طراحی
  • چهارپایه اداری

صندلی اپراتور یا صندلی اداری معمولی برای راحتی بیشتر پشتی بسیار بزرگی دارند. از دیگر وجوه ممیزی آن می‌توان به قابلیت تنظیم ارتفاع، شیب، چرخشی بودن و برخورداری از پنج چرخ اشاره کرد.

صندلی طراحی از نامش پیداست که برای چه اموری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این صندلی برای میزهای بلند طراحی شده است و برای اموری چون نقشه‌کشی، طراحی و امور مرتبط کاربرد دارد. از مزایای صندلی طراحی تنظیم ارتفاع، محل استراحت پا و چرخشی بودن آن است.

چهار پایه اداری مناسب افرادی است که مدام در حال نشستن و حرکت هستند. از مزایای این صندلی کاربردی، داشتن تنظیمات ارتفاع، محل استراحت پا و پشتی با استاندارد قوس کمر است. این صندلی در دو نوع با پشتی و بدون پشتی تولید می‌شود.

همانطور که قبلا اشاره شد طیف گسترده‌ و متنوعی از صندلی‌های اداری تولید و عرضه می‌شوند. که علاوه بر زیبایی‌های ظاهری، هر کدام بر اساس فضای مورد استفاده قابلیت‌های و مزایای خود را دارند. قابلیت‌هایی مانند ارتفاع صندلی، چرخشی بودن صندلی، تنظیمات شیب کمر، نگهدارنده قوس کمر، نشیمنگاه، دستگیره‌ها و چرخ‌ها که در ادامه به تفصیل هر کدام خواهیم پرداخت.

استانداردهای لازم در خرید صندلی ادرای

ارتفاع صندلی ادرای:

کاربر بر اساس قد خود ارتفاع صندلی را تنظیم می‌کند. اهمیت تنظیم ارتفاع صندلی اداری در این است که اگر در حین نشستن روی صندلی ستون فقرات خمیده و گردن به پایین خم باشد سبب درد در ناحیه کمر و گردن و شانه‌ها خواهد شد. در نتیجه، ارتفاع صندلی باید با توجه به قد کاربر تنظیم شود. طوری که حین کار مهره‌های کمر و گردن در حالت طبیعی خود باشند و دست‌ها روی میز قرار بگیرند.

چرخشی بودن صندلی:

این خصیه در صندلی اداری مانور حرکتی شما را در حالت ثبات افزایش می‌دهد. و قادر خواهید به تمام بخش‌های میز کار و محیط کاری خود تسلط داشته باشید و دیگر نیازی به بلد شدن، خم شدن و یا چرخیدن کمر نیست.

تنظیمات شیب کمر:

قابلیت تنظیم شیب صندلی به راست نشستن یا نشستن با زاویه روی صندلی جهت می‌دهد. تنظیم شیب کمر می‌تواند از فشار ناشی از نشستن طولانی مدت روی صندلی بکاهد. در حالت استاندارد زاویه قرارگیری ستون فقرات و پاها باید بین 95 تا 105 درجه باشد.

نگهدارنده قوس کمر در صندلی اداری

پشتی قوس کمر یا نگهدارنده قوس کمر، کمک می‌کند تا بدن به حالت طبیعی روی صندلی قرار بگیرد و در واقع نوعی نگهدارنده مهره‌های کمر محسوب می‌شود.

نشیمنگاه:

نشیمنگاه صندلی اداری با روکش پارچه‌ای و استفاده از فوم استاندارد بسیار مهم است. فوم نشیمنگاه اگر خیلی نرم باشد بدن در صندلی فرو می‌رود و برای انجام کارها کاربر مجبور به قوز کردن خواهد بود و اگر خیلی سفت باشد در ناحیه کمر و لگن احساس ناراحتی و درد به وجود خواهد آمد.

در ساخت روکش نشیمنگاه از چرم‌های مصنوعی و توری یا مش هم استفاده می‌شود. که هر کدام مزایای خود را دارند برای مثال استفاده از چرم راحتی و نرمی بیشتری به همراه خواهد داشت و استفاده از توری سبب گردش هوای بهتر خواهد شد و از افزایش دمای بدن جلوگیری خواهد کرد.

دستگیره‌ها:

صندلی اداری همراه با دستگیره از فشار ناشی از کار در نواحی دست‌ها و شانه‌ها و گردن کم می‌کند. اگر برای مدت طولانی روی صندلی بنشینید دستگیره‌ها می‌تواند در توزیع وزن بدن تعادل ایجاد کنند. علاوه بر این، برای دستگیره‌ها بهتر است مزیت تنظیم ارتفاع نیز تعبیه شود.

چرخ ها در صندلی اداری

با استفاده از چرخ‌های روان صندلی اداری می‌توان به راحتی به اطراف خود دسترسی داشت. در خرید صندلی اداری به کف پوش منزل و یا محیط کار خود توجه کنید و چرا که نوع چرخ‌ها براساس کفی متفاوت است.

هنگام انتخاب و خرید صندلی اداری با کیفیت بهتر است به نکات گفته شده توجه شود تا بهترین خرید را داشته باشید. شرکت اجلاس تولید کننده انواع صندلی‌ها و مبلمان اداری با به روزترین امکانات و کیفیت همراه شما خواهد بود تا لذت خریدی ایده‌آل را تجربه کنید.